2011. január 16., vasárnap

"Én veled lészek! "

Isten meghallja Izráel fiainak könyörgését és kiakarja szabadítani az Egyiptomi fogságból, erre a feladatra Mózest bízza meg Isten.

Felkészíti Mózest minden lehetőségre. Erőt ad neki hogy csodákat tegyen, meggyőzésül azoknak akik majd nem hisznek neki. A pálca Mózes kezében kígyóvá változik, az pedig vissza pálcává, a keze poklos lesz majd ismét egészséges. Isten azt is megmondja Mózesnek, hogy csapássokkal fogja megverni az egyiptomiakat, mert azok nem akarják majd népet elengedni. Út közben Isten megakarja ölni, de felesége fia előbőrét levágja és Isten békén hagyja.

Mózes mellé adja Áront a testvérét szószólónak, mert Mózes arra hivatkozik, hogy ő nem ékes beszédű.

Mózes visszatér Egyiptomban és elmondja a népnek. Izráel fiai pedig: "És hitt a nép, és megértette, hogy meglátogatta az Úr Izráel fiait és megtekintette nyomorúságukat. És meghajták magokat és leborulának."

A történet közismert, nagyon sok mondanivalója van.

Én két dologra szeretnék kitérni.

"VAGYOK A KI VAGYOK. És monda: Így szólj az Izráel fiaihoz: A VAGYOK küldött engem ti hozzátok."

Isten önmagát "Vagyok" -nak nevezi amikor Mózes megkérdezi, hogy mit mondjon Izráel fiainak, hogy ki küldte őt.
Isten biztosítja Mózest és népét, hogy Ő létezik. Isten van, jelen van létezik. Nem egy ideológia, nem egy képzelet, hanem létező valóság, aki jelen volt, jelen van és jelen lesz mindig az ember életében. Ebben a "Vagyok" ön megnevezésben jelen van minden idő: mólt, jelen, jövő.
Isten létezik, erről Ő maga tesz bizonyságot! Az embernek nem kell ennél nagyobb bizonyíték a mint az Ő szava!

"Én veled lészek!"

Isten megbízza Mózest a feladottra, de mindenek előtt biztosítja, hogy Ő vele lesz. Mózes nem egyedül indul neki a nép kivezetésének. Ott van vele Isten. Nem Mózes teszi a csodákat, hanem Isten, Mózes csak eszköz Isten kezében.

Isten veled és velem is van. Isten rád és rám akárcsak Mózesre feladatokat bíz. Mindenki kell tudja, fel kell ismerje amire Isten elhívta. Bármi legyen is az de tudnunk kell, hogy Isten velünk van, nem hagy egyedül a feladatok közepette, Ő mindig ott van velünk.