2011. március 5., szombat

Isten velünk van.

Isten elrendeli a sátor és a bizonyság ládájának az elkészítését valamint azt is hogy hogyan legyen a sátor berendezve, miképpen készüljön el az oltár.
Nagyon aprólékosan, részletesen, pontos adatokkal mondja el Isten Mózesnek, hogy minden hogyan készüljön el.

Áront és fiait nevezi ki Isten a sátor elkészítőinek és a papi feladatokat is ők kapják.
A papok ruháinak kinézetét is meghatározza Isten, valamint azt is, hogy Mózes hogyan szentelje fel őket a papi mivoltukra.

Az engesztelő áldozat bemutatását, a füstölgő oltár elkészítését valamint az évi engesztelő ünnepet is elrendeli az Úr:
"És egyszer egy esztendőben engesztelést végezzen Áron annak szarvainál az engesztelő napi áldozat véréből; egy esztendőben egyszer végezzen engesztelést azon, nemzetségről nemzetségre. Szentségek szentsége ez az Úrnak." 2 Mózes 30, 10

Isten elrendeli, hogy Izráel fiai közül aki a húsz évet betölti az áldozatot hozzon Ő neki.
Isten névszerint megnevezi azokat akik eltudják készíteni mindazt ami fából, aranyból és rézből készül:
"Ímé, név szerint meghívtam Bésaléelt, a Húr fiának Urinak fiát a Júda nemzetségéből. És betöltöttem őt Istennek lelkével, bölcsességgel, értelemmel és tudománynyal minden mesterséghez. Hogy tudjon kigondolni mindent, a mit aranyból, ezüstből, rézből kell csinálni. És foglaló köveket metszeni, fát faragni, és mindenféle munkákat végezni. És ímé Aholiábot is, Akhiszamáknak fiát a Dán nemzetségéből, mellé adtam; és adtam minden értelmesnek szivébe bölcseséget, hogy elkészítsék mind azt, a mit néked megparancsoltam." (2 Mózes 31, 2-6).

Isten ismét elrendeli a hetednap, a nyugalomnapjának megtartását.

Isten odaadja Mózesnek a két kőtáblát amelyeket maga Isten irt az ujjával:

"Mikor pedig elvégezte vele való beszédét a Sinai hegyen, által adá Mózesnek a bizonyság két tábláját, az Isten ujjával írt kőtáblákat." 2 Mózes 31, 18

Elolvasva ezeket a részeket rájöhetünk, megérthetjük azt, hogy Istennél minden milyen fontos, a legapróbb dolog is.

Az elolvasott részekből kitűnik az, hogy Isten a népével akar lenni, velük élni. Isten Izráel fiainak a hétköznapiban, ünnepnapjaiban egyaránt jelen van. Ez kitűnik a 29 rész utolsó két verésből is: "És az Izráel fiai között lakozom, és nékik Istenök lészek. És megtudják, hogy én, az Úr vagyok az ő Istenök, a ki kihoztam őket Égyiptom földéről, hogy közöttök lakozhassam, én, az Úr az ő Istenök. " ( 2 Mózes 29, 45-46)

Ugyan így Isten a mi életünkben is jelen akar lenni, engedjük be őt a mi életünkbe, nyissuk meg a mi szívünket Isten előtt. Isten nem egy távoli, megfoghatatlan Úr, hanem életünk minden napján jelen lévő Atya, aki mindig ott van velünk. Soha se feledjük el: nem vagyunk egyedül, Isten mindig velünk van!